Ei ollu kiva suihkuhetki, eka tuli ihan hirveesti kylmää vettä ja pian tulikuumaa....kokoajan piti säätää.

Mietin tossa suihkussa että oon varmaan joskus ollu sellasessa psykoosissa.

Kerran lääkärillä olin ihan varma että siinä huoneessa kävi joku, mut sit aloin miettimään että käviköhän siellä oikeesti ketään ja kysyin sit lääkäriltä mut en muista mitä se sano. Siitä on muutamia vuosia kummiski aikaa jo.

Joskus oon nähny että katto ja seinä alkaa tulla kohti ja väreillä...hassu tunne ja päätin sit mennä siitä huoneesta pois ku eihän ne oikeesti liikkunu vaan tuntu vaan sellaselta.

Joskus mulle määrättiin kauheen vahvaa psykoosilääkettä ja yks kivi metsässä alko tuntumaan että se onkin karhu, tiesin ettei se oo ja arvasin että johtuu siitä lääkkeestä, kerroin sit lääkärille ja se totes ettei se oikeen sopinu mulle. Tais olla jotain ihan skitsojen lääkettä.

Nykyään mulla ei oo mitään tollasia älyttömiä juttuja tullu enää, ainoostaan vähän kummallisen epätodellinen olo joskus mut sellasia mulla on ollu alle kouluikäsestä asti.

Masennus on ollu kans lapsesta asti ja ku aloin lähestyä aikuisikää niin tuli niitä maanisia jaksoja joissa keksin jonkun uuden projektin tai alan puuhaamaan jotain niin vauhdikkaasti etten osaa lopettaa ajoissa vaan jatkan niin pitkään kunnes oon ihan rättipoikki.

Nyt mulla on kahta eri lääkettä. Toinen depressio ja toinen manialääke.

Välillä tulee sellanen olo ettei jaksa mitään eikä tee edes aamulla mieli nousta ylös, päivälläkin on ihan turhautunu ja uupunu olo, eikä oikeen mitään saa hymyilemään.

Joskus sitte taas pärjään 4 tunnin yöunilla, pulputan kokoajan ja oon ilonen ja suunnittelen kaikkea kivaa joka sitten ei ookaan joidenkin viikkojen päästä enää yhtään kivaa.

Mua ei varmaan ulkosesti kukaan arvaa tällaseksi, niin oon kuullu mutta ne jotka tuntee hyvin niin alkaa pitämään joko ihan outona tai mukavan persoonallisena. Vaarallinen en oo kumminkaan kellekään, sen tietää kaikki ja mä itsekin mutta mietin ja pohdin kaikenlaisia asioita ja ihmettelen vaikka mitä.

Mä en oikeestaan tunne ketään, jolla olis tää sairaus mutta sellasista kuulee aika paljon kaikkee ja ne kuulostaa vähintäänkin hulluilta vaikka uskon että on sellasia harmittomiakin tapauksia jotka vaan kärsii kun menee tunteet laidasta laitaan, tai ei oikeestaan tunteet vaan mieliala.